Review: Pahang Pharma Vitamin C 1000mg


Antara fungsi vitamin C adalah untuk mengelakkan penyakit skurvi.  Selain itu Vitamin C bertindak untuk merangsang penghasilan kolagen di dalam badan kita dan bersifat anti oksidan. Kesannya kulit lambat kedut dan awet muda selalu. 


Antara fungsi lain adalah meningkatkan imuniti kita terhadap serangan virus seperti selesama. So kalau musim ramai yang selsema tu insya Allah susah nak jangkit kat kita. Berdasarkan pengalaman sendiri, aku memang pernah amalkan pengambilan vitamin C dan alhamdulillah jarang dijangkiti selesema.


Kalau ada yang tanya betul ke Vitamin C ni boleh cerahkan kulit, itu aku tak pasti sebab sebelum amalkan Vitamin C color kulit macam sama jer & muka still ada belang-belang lagi bahagian muka yang terdedah dengan cahaya matahari tu gelap sikit berbading tepi muka yang tertutup dengan tudung. Atau pun mungkin bergantung pada diri masing-masing jugak kot. 


Antara sebab aku amalkan Vitamin C ialah sebab kulit aku mudah sangat luka, sejak dari zaman budak-budak lagi dah macam tu, aku pun tak pasti kenapa. Aku  start perasan bila aku buat kerja tak hati-hati tu, cepat je nak terkena itu ini. Contoh kalau tengah tarik drawer tapi tak hati-hati, tangan bergesel kat bucu drawer tu sikit je dah tak pasal-pasal luka pulak. Kadang-kadang nampak cam bergesel sikit je kan, tapi parutnya tu nanti mak haih macam seolah-olah luka tu dalam sangat. Tapi kalau amalkan vitamin C bukan dah tak luka, cumanya yang aku perasan luka tu cepat kering dan sembuh. Tapi tak de lah lepas luka tu terus sembuh.. hmmm masksud aku... proses penyembuhan tu lagi cepat berbanding masa dulu-dulu aku tak amalkan Vitamin C.





Sebelum ini memang ada cuba beberapa brand vitamin C yang aku beli dekat farmasi. Untuk yang jenis chewable tu sedap la nak kunyah. Rasa macam tak cukup satu. hmmm eeh..no no no.. tapi tak boleh makan banyak-banyak tau nanti terover dose lain pulak jadinya. Alhamdulillah oke jugak kesan dia pada aku. Cuma bila aku dan mencuba PP Vitamin C ni, aku rasa jimat sikit dari segi bajet aku. Harga dia agak murah dan dalam 1 botol ada 100 biji, bole tahan sehingga 3 bulan. 



Dan antara fungsi lain vitamin C ni adalah:

>> Menghaluskan & melicinkan kulit secara menyeluruh
>> Mengecilkan pori2 kulit
>> Menaikkan seri muka
>> Memberikan warna kulit yg sekata & cerah
>> melembabkan kulit secara menyeluruh satu badan
>> Memulihkan rekahan pada tumit kaki & siku
>> Merawat jerawat di wajah & badan
>> Mengurangkan jeragat pada muka
>> Melindungi daripada pembekuan darah & lebam.
>> Mengurangkan parut jerawat & kesan luka
>> Diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu
>> Meningkatkan imuniti badan, kurangkan jangkitan selesema
>> Membantu mengurangkan tahap kolesterol & tekanan darah tinggi
>> Mengurangkan gejala-gejala lain alergi
>> Meningkatkan penglihatan
>> Membantu tubuh menyerap zat besi yang lebih
>> Membantu sistem peghadaman
>> Amat sesuai untuk Orang yg mempunyai masalah resdung.
>> Boleh menambahkan susu badan untuk ibu-ibu yang menyusukan anak.



Aku makan PP Vitamin C 1000mg ni sekali sehari, rasanya memang itula dose yang diorang recommend kan.. Jangan terover pulak yer.. Kesan tu akan nampak bila konsisten. Bukannya selalu skip, lepas 2-3 hari baru amik sekali. Lepas 3 minggu pulak, sibuk kemain nak amik gambar konon-konon nak tengok result. Memang tak lah nak dapat result elok jawabnya. Hmm memang macam-macam..^%#$#^&^**&  Apa pun korang kenalah disiplin.



Itu saja yang aku nak kongsikan, kalau korang ada masalah yang sama harap dapat membantu yer. Boleh je beli apa-apa Vitamin C kat mana-mana pharmacy, guardian dan watson pun ada jual. Tapi kalau korang nak try PP Vitamin C takdelah kat situ, tapi bolelah beli dari mana-mana pengedar yang sah dan boleh beli secara online jer nanti diorang pos kan.


Antara Vitamin C lain yang korang boleh cuba seperti brand Blackmores, 21st Century, Appeton dan lain-lain.



*********





Selain daripada itu, ada sesetengah daripada kawan-kawan aku recommendkan untuk mencuba Woman Desiree Triple Advance. Woman Desiree Triple Advance ini adalah lain daripada lain. Krim ini adalah sejenis krim kecantikkan yang  sangatlah membantu memudahkan para wanita yang sibuk  atau tak berapa gemar nak habis kan masa nak duk ngadap cermin lama-lama tu. So korang lepas ni just perlu luangkan sedikit masa jer untuk hal-hal yang melibatkan penjagaan diri ni. Berdasarkan testimoni daripada orang ramai, krim ni sangat worth tau untuk dicuba. Kalau nak dapatkan lebih info korang klik jer link kat bawah atau boleh jugak klik pada gambar. 











Mesti ada terdetik kat hati korang kan, macam mana lah kulit orang lain-lain cantik jer kan. Apa rahsia diorang kan... Macam-macam la kita duk fikir. Sebenarnya sifirnya mudah sahaja, kalau rajin jaga kulit, mesti kulit akan jadi bersih. Semakin kita berusia proses penuaan akan berlaku ditambah pula faktor persekitaran, kalau skin care kita malas pakai dan pemakanan tak dijaga sedikit sukar la untuk kita dapatkan kulit idaman tu. Kulit yang glowing atau berseri-seri tu adalah effect daripada kulit yang sihat dan cukup hydration tau. Mana ada kulit yang tak sihat, kering atau kusam akan glow. 


Sel-sel kulit yang mendapat zat-zat baik pasti akan jelas terlihat daripada luaran tau. Kulit yang glowing ni akan nampak macam  bercahaya. Macam ada nur di wajah gitu. Nampak berseri jer wajah tu. Walaupun orang tu kulit dia gelap tapi bila kulit mendapat cukup hydration, kulit mereka akan nampak lebih berseri dan sihat daripada mereka yang berkulit cerah tetapi kusam. Sedikit sebanyak wajah tu nampak ceria jer. Tak adalah member asyik kena tegur kenapa masam dan suram jer wajah tu kan.. Hehe


Kalau pakai makeup pun tak perlu tebal atau nak highlight lebih-lebih. Light makeup pun dah cukup gaiss bila kulit korang dah cantik dan sihat. Makeup yang tebal diperlukan sebab nak cover jerawat la, jeragat la. Tapi kalau kulit dah bersih memang tak perlu nak cover banyak sangat la. Lagi pun barang-barang makeup bukannya murah pun, plus nak kena spend masa pulak nak sapu berlayer-layer kat kulit. Last-last bila tak cuci bersih makeup tu, pori kulit jadi tersumbat, pastu macam-macam pulak masalah kulit yang datang bertandang tanpa diundang nanti. 


Aku recommend sangat untuk korang pakai krim ni. Memang bagus untuk skin, ada banyak kebaikkan yang korang akan dapat. Contohnya kulit jadi makin lembap, jerawat jarang nak muncul. Tapi kalau tiba-tiba nak kena gotong royong macam nak pindah rumah semua tu, memang ada potensi nak naik jerawat jugakla sebab nak kena kemas habuk-habuk tu kan. Tapi aku sarankan bila nak mengemas ke apa. Pakai dulu skincare supaya kulit korang dapat protection. Tapi sebenarnya bukan waktu nak mengemas je la.. Bagi aku skin care tu satu keperluan. Sebab bila kulit dah terjebak dengan masalah, memang susah nak di rawat. 


So, waktu masih muda dan kulit masih elok ni la sebenarnya kita kena jaga dan maintain daripada sekarang. Tanda penuaan memang tidak dapat dinafikan, mungkin akan muncul bila umur  kita semakin meningkat, cuma proses tu akan lambat sikit la. Mesti korang pun perasan ada kawan sebaya korang tapi ada yang nampak muda dan ada jugak yang nampak lebih berusia kan. Itu adalah contoh perbezaan yang senang kita nak lihat. So, aku nak sambung balik pasal krim ni.. 


Sebenarnya krim dah banyak tahun berada di dalam pasaran. Cumanya kita tidak berapa, terdedah sangat dengan teknologi nano ni. Lagi satu, krim ni tiada di jual di toko jamu atau pasar raya. Ianya boleh dibeli daripada dealer yang sah sahaja. Ini adalah untuk memastikan korang dapat guide dan penerangan lebih detail berkenaan krim ini. So, tak ada lah korang terkial-kial nak cari tips. Dealer ni lah yang akan guide dan kongsikan tips yang bermanfaat tu kat korang nanti. 


Lagi satu, aku kalau nak pakai apa-apa mesti aku nak pastikan produk tu ada notifikasi KKM. Barulah rasa selamat nak pakai. So, korang tak payah risau, memang ada notifikasi KKM dan selamat digunakan. Dan dah ramai orang dah gunakan krim ni sebenarnya termasuklah kawan-kawan aku sendiri. Bila dah tengok kulit diorang cantik tu yang rasa nak mencubanya jugak tu.. Hehe.. Kita pun nak cantik jugak kan.. 


Women Desire Triple Advance ini diformulasikan daripada bahan-bahan yang terbukti keberkesanannya dalam bidang kecantikkan. Selain itu, ia menggunakan teknologi nano yang membolehkan kadar resapan mejadi 12 kali ganda lebih cepat


Arbutin - Bahan semulajadi daripada Bearberry plant yang boleh menghalang pengeluaran melanin
Berlebihan


Glutathione - Sejenis antioksidan yang membantu mencegah tindakbalas redikal bebas yang boleh merosakkan kulit wajah dan mampu menukarkan warna melanin kepada warna yang lebih cerah dan seterusnya mencerahkan kulit wajah. Ia juga mampu menyingkirkan toksin dalam badan


Ekstrak Akar Peony - Mampu memberikan kesan perlindungan terhadap radikal bebas serta meningkatkan warna kulit yang tidak seimbang dan tona kulit tidak sekata


Pueraria Mirifica Extract - Berasal dari tumbuh tumbuhan daripada Thailand yang mampu mengurangkan garis-garis halus, mengecilkan liang pori, melembutkan dan mencerahkan kulit


Bukan sembarangan bahan tau yang digunakan untuk buat krim ni. So tak hairanlah bila tengok kulit pengguna Krim Kecantikkan Women Desiree Triple Advance ni cantik tahap kebabom gitu. Jerawat surut, jeragar pudar, parut pun pudar. Garis halus pelan-pelan menyusul hilang. Kulit tak kering dan tak berminyak, dia akan bantu seimbangkan nanti kulit korang akan nampak sihat dab lembap tau.


Aku stop sini dulu, kalau nak lebih info klik kat gambar atas tu. Atau boleh jugak tekan link whatsapp tu terus untuk tanya pada seller tu. Good luck untuk korang yang baru nak mencubanya. Kalau konsisten guna secara rutin pasti tak menyesal dengan result nya tu. Aku recommend lagi sekali, korang pakai la krim ni sebab sangat senang dan dan jimat duit. Okay lah.. Bye bye korang...




Comments

  1. thank you.. a good sharing :)

    ReplyDelete
  2. Vitamin c ni elok sangat diamalkan kan. Banyak fungsi vitamin c ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah.. Vitamin c sangat banyak manfaatnya pada badan kita

      Delete
  3. sama macam saya. clumsy. ada je parut yang kadang kadang tak sedar bila luka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu.. Kadang-kadang kalau nak cepat tu ada jer la..

      Delete
  4. Never heard about the healthy product brand until reading your sharing here, gonna check it out since my Vit C just running out. cheers, siennylovesdrawing

    ReplyDelete
  5. Vitamin C ni patut ambil hari2 kan! Tapi tu lah kadang I culas, hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadang-kadang sy pun ada ter miss jugak.. Hehe

      Delete
  6. I was searching for vitamin c actually to treat my acne. Thanks for sharing this.

    ReplyDelete
  7. Vitamin c mmg bagus utk kulit dan juga immuniti badan tapi jgn berlebihan ye nnt takut effect buah pinggang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makan ikut dose jer.. Jangan terlalu obses bahaya kan.. Nak cantik tapi lain pulak jadinya.

      Delete
  8. Vitamin C ni kalau kita ambil dengan kadar yang betul dan juga kosistent memang bagus untuk diri bukan sahaja kulit huhuhuhu.. Apa pun dapat nasihat doktor dulu yang mana terbaik untuk diri anda..

    ReplyDelete
  9. Memamg perlu vitC..sis buat masa ni minum setiap pagi..kalau lama stop, muka akan kering dan naik ruam...cuma Sis tak pernah cuba yang jenis pil...nanti boleh try ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owh.. Sy pulak belum pernah ambil y jenis minuman..

      Delete
  10. dah lama tak makan vit c dalam bentuk supplement ni, makan direct semulajadi dari buah-buahan jer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus jugak tu.. Cuma tak berkesempatan sangat dari segi masa. Lagi pun saya kalau asyik makan buah takut terkurus sangat pulak nnti.. Hehe

      Delete
  11. ada jugak kawan yang jual WDTA ni. Dulu muka dia breakout teruk, sekarangf dah cantik berseri dah lepas konsisten guna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah.. Kena konsisten insya Allah jadi. Kalau tak konsisten, malas minum air memang lambat lah nak dapat tengok kesannya tu.

      Delete
  12. As long as the Vitamin C is safe and affordable. I think everyone will like it. Kita jaga kita.

    ReplyDelete
  13. Vitamin c memng elok. Nad pun ade ambil vitamin c.. Alhamdulilkah.. Muka pun makin elok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu.. My friend pun cakap mcm tu.. Klu ikutkan personal experience pun camtu la jgk.. Nak2 bila luka.. Cepat sembuh kalau nak dibandingkan masa xmakan vit c tu..

      Delete
  14. wah.. Vitamin C ni ada lagi ye di pasaran.. lama dah tak makan.. rasanya pernah beli sebotol dulu.. vitamin ni ni bagus untuk kulit..

    ReplyDelete

Post a Comment

Pandangan dan cadangan yang bermanfaat sangat dihargai :-)